onsdag 5 juli 2017

Stickat sen sist

Var på Stick fest i väst tidigare i år, mitt andra år på denna trevliga tillställning. 
Gick på en sjalkonstruktionskurs som var mycket givande. Kursen hölls av  Elisabeth Magnusson 
(Tant Thea) och Malin Nilsson.

Det fanns ett garntorg på plats där olika garnförsäljare hade dukat upp ett hav av garner.
Jag fastnade hos Vickevira som sålde så fina handspunna garner, köpte garn till sjalen Wishes do come true. 
Väl hemma så blev garnet liggandes, men så  blev det en KAL med sjalen så det var bara att hoppa på.



En så färgglad sommarsjal som var så rolig att sticka!

Mitt mål i juni månad i Från UFO till FO 2017 var mina Blomsterchock sockor i garn från Limmodesign och design av Yarnesty. Dessa han bli klara i tid, och som vanligt är det så bra passform på Annas mönster.


Har hunnit på börja lite stickningar också ett par sockor designade av Eddys knittery Fill in the blanks.
Garnet är från Tant Kofta.


Lite eget påhitt av randiga sockor i garn ( Debbie Bliss Rialto Luxury Sock) från Massor av garn som har flyttat sin butik till Ellös på Orust. Ett bra utbud av fina garner så har ni vägarna förbi Orust så gör ett besök.


Hoppa även på Organic Knitters SummerKAL17 stickar sjalen Summer Bursts in June, designad av Matilda Kruse. Garnet är färgat av Hey Mama Wolf.


Det finns mer på stickorna just nu, som jag visar om ett tag.
Till helgen blir det ett besök på Carlottendalsgård i Hökerum, ska bli så kul!

Må gott och ta vara på sticktimmarna i sommar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar