lördag 29 april 2017

Sockor och lite annat...

Det har blivit många sockor stickade den senaste tiden.
Teststickade åt Playsweetmusic de helt underbara räv sockorna Happy Fox.
Garnet är från Moodsofcolors, Gry säljer kit till dessa sockor.


Har även stickat ett par sockor till en vän i ett hantverksbyte.
Här är garnet från Tantkofta, det blå är en sockblank och det röda en vanlig härva.
Lotta har stickat ett liknande par som jag har tagit inspirationen ifrån till dessa sockor.


Sockorna Tula av isfolket i färgen hallonkräm, garnet är från Limmodesign.
Mönstret är Yarnestys, gillar passformen på Annas mönster. Dom sitter som en smäck på mina fötter!


Har stickat mig en kjol i Indiesitagarn och lite paljettgarn i snoddar och i den avslutande i-cord avmaskningen, mönstret är från Strikke_lisa ( instagram )
Har redan hunnit använda kjolen flitigt, en favorit!



Tröjan Renfana har också hunnit bli klar, garnet är silketweed från Magasinduett och mönstret från Karin Westerstrand.


Har även teststickat en halskrage åt Lillemor på Limmodesign.
Vera virvelvind heter den och är stickade i merinogarn färgat av Lillemor.


Har många saker på gång på mina stickor men detta återkommer jag med....

Må gott alla stickvänner!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar