fredag 29 september 2017

Teststickningar

Som ni säkert förstått älskar jag att sticka. Brukar då ch då teststicka åt olika designers i sommar och höst har det blivit en del som var hemliga men som nu har varit offentliga ett tag.
 
För Anna Playsweetmusic har jag stickat Happy Fox mittens, ett par helt ljuvliga vantar som jag tycker är så fina.


Dom är stickade i Raumafinullgarn. 


För Marja på Charlottendalsgård stickade jag ännu ett par så fina vantar med namnet Esther, dom är stickade i Ullcentrums 2-trådiga ullgarn.


Dessa vantar fick äran att vara med i hennes monter på syfestivalen i Göteborg.


Ett annat mönster som släpptes till mässan i Göteborg var sockorna Adam och Eva som Evelina Eddysinstagram designat. Detta mönster finns i Tantulltuss senaste sockhäfte.
I dessa härliga och fina sockor är det Tant koftas Treeking. Ett så bra sockgarn.


Åt Maria Enebymariaknits har jag stickat sockorna Rosengång ( rosenpath Socks ) här har jag använt Regia garn ( gråa färgerna ) det färgade är från Limmodesign sockgarn i färgen hallonkräm. Så fina och roliga att sticka. Perfekt att använda restgarn till dessa sockor. Man kan leka hur mycket som helst med färger här. 



Som ni ser så roas jag av teststickningar, just nu håller jag på med en kofta Jensarn, med mönster av Madeline Cottemor. Här har jag inte kommit så långt så den koftan får ni vänta med att se tills jag kommit längre eller tills den är färdig.

Hoppas ni får en härlig stickhöst!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar