onsdag 13 april 2016

Siri på gång

Vid påsk påbörjade jag och två av mina stickvänner en liten KAL, vi ska sticka oss vars en Sirikoftan av Claralinnea. Garnet jag använder är från Solkustensullspinneri. Inhandlat på Boråsmässan för över ett år sedan... 
Känner redan att jag får lust att sticka en till med färg på garnet. Har ett rött garn i mina gömmor som jag inhandlat på Yllet på Gotland. Ev får det garnet bli min andra Siri, vem vet!

Så här går det för mig,



Har förlängt kroppen ca 6-7 cm och stickat den svagt A-linjeformad genom att efter 20 cm av kroppen öka två m i var sida var femte cm fem ggr.


Igår påbörjade jag första ärmen medans Frölunda tog sig till slutspelsfinal, så nu är detta min slutspelstickning ;-)


Må så gott i vårsolen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar