söndag 16 augusti 2015

Långtidsprojekt :)

För en tid sedan så såg jag på Eddys blogg att hon stickat klänningen Mekko.
Tyckte den var så snygg, så länge har jag funderat färg och garn. 
Efter ett besök hos Tant kofta så var beslutet fattat. Pimabomull i brons , beige och ev koksgrått till sprund och ärmdekor.
Ett underbart garn att sticka i tycker jag, men stickningen tar tid, mönsterstickning hela tiden:).
Gillar verkligen tvåfärgsstickning även om det tar tid.
Tycker om att se stickningen växa fram.


Det lär dröja innan den är färdig för det finns så mycket på stickorna nu.

Har hunnit besöka Tant kofta en gång till sedan jag börjat på klänningen.
Då fick det följa med en sockblank som blev härvad på plats.
Så härliga färger tillsammans.
Det ska få bli ett par enkla släta sockor.


Ett sockgarn till som var svårt att motstå!


Sedan så hade Lotta tagit hem samma garn som jag inhandlade i Stockholm, Yaku
lite vantgarn är alltid bra att ha i lagren.


Ska bli kul att sticka vantar igen, det var ett tag sedan.
Har fastnat lite i sjal och sockstickningar men det kommer, 
håll koll på bloggen så får ni se...

Njut av sensommaren!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar