söndag 4 januari 2015

Ny utmaning!

Idag gick jag med i Ufo blir fo 2015, det kan verkligen behövas hos mig!
Älskar att sticka, tycker sämre om att montera och fästa trådar. 
Så en del projekt blir liggandes färdiga ommonterade i månader, ibland år!
Varför..... jo det är ju så mycket roligare att börja på något nytt att sticka.

Så för mig ska jag sticka färdigt mina vantar Otto från Vantar för alla årstider.


I samma veva fick även dessa vantar Signe från samma bok följa med, de ska bara fästas trådar och blockas så kan dom användas.


För övrigt stickas det mest på koftan från koftkalen.
Avmaska med en helt ny avmaskning för mig Tubular bind off.
Så kul att testa nya tekniker.


Har börjat på första ärmen, men det visar jag nästa gång.....

Fortsätt sticka och njut av solen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar