fredag 23 januari 2015

Gnejs

Köpte första numret av Avmaskat och blev nöjd med läsning och fina mönster.
Har inte starta upp någon stickning än från det numret, men är sugen på 
Merry Go Socks  av Evelina Roos och koftan Margo av Kamilla Svanlund vi får
se när det kan bli.
Eftersom jag gillade "tidningen" beslöt jag mig att prenumerera på fyra nummer.
Och i andra numret finns mössan Gnejs av Maria Näslund.
Den är stickad i Sjöalyckans Drömmar 75% ull och 25% silke.
Skickade efter garn från Sjöalyckan, snabb service, det tog inte lång tid så låg
garnet i min brevlåda.
Jag valde att sticka den i färgerna skiffer och petunia.


Mönstret blir lite mer diffust i dessa färger men jag är nöjd.
Ska fota i dags ljus nån dag när solen skiner:)


Garnet är jätteskönt att sticka med flyter så bra på stickorna!
Blir sugen på att sticka nån överdel i det vi får se vad man kan ha för idéer 
efter stickningen i koftkalen.

Stickar även på min Lerwick, är på sista ärmen.
Mitt mål är att den ska bli klar i januari vi får se.....

I morgon blir det inte så mycket stickat då det blir hockey i Scandinavium, Frölunda möter
Växsjö. Hoppas på 3 p till Frölunda :)

Ta vara på sticktiden ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar