måndag 31 oktober 2016

Ulli

Påbörjade denna stickning i början av mars. 


Stickade på i en ganska bra takt. I april såg Ulli ut så här i vårsolen.


Startade upp både en Sirikofta och en Ullalillabritta som tog mycket av min sticktid.

Kjoldelen tar sin tid att sticka så här såg det ut i början av sommaren.


Sen kom en KAL-stickning av sjalen Gerbera emellan.
Men så i beslöt jag att Ulli skulle bli min UFO-stickning i oktober, det gäller att sätta lite press på sig själv då går det så mycket lättare.
Nu har jag en så underbart härlig Ulliklänning som redan änvänds flitigt!! 
Tack Kristin Viren att du designar så fina mönster.



En så bra social stickning så för en tid sedan köpte jag garn till ytterligare en Ulli!
Får se när jag sätter stickorna i den, har så mycket mer som jag vill sticka nu.

Ta vara på höstens alla sticktimmar!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar