lördag 13 juni 2015

Besök i Fornsalen Visby



I veckan hade jag förmånen att få följa med min yngsta son på deras skolresa som begav sig till Gotland. Har varit där en gång tidigare när min äldsta dotter var där med sin klass för fyra år sedan.
Då hade jag inte så bra koll på garnbutiker och Gotländsk stickning. Men nu hade jag läst på bloggen Marias Garn att det skulle vara en utställning på museet i Fornsalen.
Hann med ett litet besök där.









Vissa kort är lite dåliga då det mesta låg i glasmontrar.

Har ni vägarna förbi Gotland och Visby så är det värt ett besök.

Jag köpte även en bok på museet, Gotländska stickmönster.


Det blev även ett besök i butiken Yllet.
Några härvor Gotlandsgarn 2.


Det mörka vinröda är tänkt att bli en Siri kofta enda kruxet är att masktätheten inte stämmer riktigt så jag får sticka provlapp och räkna om lite tror jag...


Så här fin var utsikten från Kneippbyn, det var där vi bodde.
Vi besökte Lummelundagrotan, Fårö, Blå lagunen, såg massor av raukar, fick guidad runda inne i Visby, åt glass i glassbar med 290 sorters glass att välja bland.
Detta var verkligen en lyckad skolresa.

Njut av sommaren !















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar