torsdag 14 maj 2015

Stickkryssning

I tisdags var vi ett gäng från stickcafet på Café Flora som anlände till Göteborg på morgonen
för att åka tur och retur till Fredrikshamn endast för att sitta och sticka.
Vi har gjort det tidigare också, och det är så mysigt.


 Det blev ca 8 timmar sticktid, helt perfekt för att få något gjort!

Det stickades i ullgarn, lingarn, bomullsgarn och tom i minkgarn!
Tyvärr fotade jag inte vad alla stickade men det var Loppa koftan, 
baby kofta, lintröja, sjalar, vantar, toppar, handledsvärmare och baby sockor.
Har säkert missat något för det påbörjades hela tiden nya projekt.

Det jag själv han sticka var ena ärmen på Solar Plexus och så började jag på andra vanten i mitt maj UFO som stickas i bloggruppen UFO blir FO 2015.
Så skönt att ha börjat på det projektet tiden går så fort på våren!



Nu skall jag sätta mig och ha lite sticktid innan det är dags för matlagning.

Må gott alla!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar