söndag 30 november 2014

Provlappar


Har funderingar på hur min kofta ska se ut.
Först hade jag tänkt göra det enkelt för mig och sticka en 
enfärgad med flätbård vid knappslån.


Här är masktätheten 27 m och 41 v på stickor 3.


Eventuell flätbård.
Om jag stickar en enfärgad så blir det denna färgen loganberry i supersoft.



Men eftersom jag gillar att sticka mönsterstickning så kom suget att sticka detta mönster.


Masktätheten 31 m och 34 v på stickor 3,25.
Här är färgerna saffran och en ljusgrå, även här supersoft.

Har sett en Odd Molly tröja med typ detta mönster,
har ritat av det för längesedan.
Vet inte om det funkar att sticka hela koftan i detta mönster.
Vad tror ni?

Har även stickat en provlapp till tålamodspåsens kalenderstickning, 
här skulle man få en masktäthet på 36 m.
Det lyckades med stickor 2, så mina 1,75 som jag beställt får jag ha till något annat.
Garnet är Raumas Röros lamullgarn.


Nu ska det njutstickas på dessa alster framigenom.

Må gott!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina provlappar du gjort!!
    Det blir supersnyggt oavsett vem du väljer tror jag. :)
    Vänlig hälsning
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Instämmer! Det ser ut att bli bra vilket du än väljer! Men den där Odd Molly-inspirerade var riktigt snygg!

    SvaraRadera