fredag 17 oktober 2014

Mycket på stickorna!

Här har varit tyst en tid, inte pga för lite stickning. 
Utan det stickas nästan jämnt , varje ledig minut så stickas det.

Har stickat ett par vantar som blev en 50-års present till min kusin.
De är stickade i Drops baby merino, går ut märkt att sticka dessa 
vantar i detta, de blir mjuka och sköna. 
Det är Johanne Ländins mönster Victoria.
Tycker mycket om hennes mönster, alltid bra att ge bort i present.
Har stickat många av hennes modeller.


Håller även på med två teststickningar för Playsweetmusic återkommer
med bilder när dom är klara.

Är på stickcafe i Ljungskile med jämna mellanrum, där är vi fem stycken 
som stickar likadana tröjor/koftor. Mönstret är Next year in Lerwick.
Jag gör min som kofta, mönstret är en tröja så det är lite ändringar man får göra.
Har även gjort en icord i halsen som ett tillägg.
Ska bli kul att se de olika alsterna, alla i olika färgkombinationer.


Min är i orange-röd-vinröda nyanser, med gula stjärnor och grönt som skiljer av 
de olika mönstren.


Gillar mitt färgval blir en härlig höst kofta, när den väl är färdig....

Härda ut i ösregnet, snart har vi nog härliga höstdagar igen!



1 kommentar:

  1. Jättefina vantar och kofta!!! Ska bli spännande se fortsättningen och teststickningarna!

    SvaraRadera