fredag 29 augusti 2014

Stickstund

Jag och en väninna gjorde ett litet besök på Tavlebords Honungsgård idag.
Givetvis fick en stickning följa med.
Idag fick jag fotograferat lite också. Har ju tidigare lovat att visa detta mysiga café.



Detta är ett jättemysigt café med hembakta kakor, hembakat bröd som det görs mycket goda smörgåsar av. Man kan även få paj eller grillad smörgås.

Man kan också köpa honung med olika smaker, nybakat bröd att ta med hem. Det finns även lite andra produkter med honung i som div hudkrämer. Det finns även en del pyssel materiel som kritor och någon typ av hobbylera.

Så är ni på Orust är detta ett ställe väl värt ett besök både för stora som små.
Det finns en bi utställning , man kan även på nära håll få se hur bina jobbar i sina kupor.
Liten " lada" att få hoppa i hö. 



Fick stickat lite på min tunika också efter att vi fikat.
Så det går sakta framåt.


I veckan som varit har jag hunnit med ett stickcafe på Grunnebogarn, roligt att det börjar bli höst och det börjar bli som vanligt med rutiner och sådant.
 
I veckan som kommer blir det troligen också en kväll med stickcafe, då i Ljungskile.

Ikväll ska här bli kalas då äldsta dottern fyller år i morgon. Vi får fira i förskott då jag ska jobba hela helgen.

Här är en kofta som jag sticka för några år sedan, gillar den lika mycket än.
Det är ett Sandnes mönster och garnet hette Sandnes Alpacka om jag minns rätt.



Ha en bra helg!








1 kommentar:

  1. Vilken fin kofta! Den har jag inte sett dig i ännu! Ja, jag kan bara instämma i att "honungsgården" är en riktig pärla, tack för du inviterade mig dit i våras!

    SvaraRadera