måndag 26 maj 2014

Färdig sjal!

Nu är Inspire me blockad och klar. Blev en hyfsat stor sjal av garnet Seta Tweed från Lang yarns.
Jag köpte det hos Tant Kofta.
Vi var en grupp som stickade den på Ravelry, det var Anna Playsweetmusic som hade ordnat det.
En jätte kul ide. Hon hade en utlottning när vi var klara och jag hade turen att vinna. Så snart kommer det dimpa ner 3 nystan Magasin Duetts supersoft i min brevlåda. Jag blev jätteglad!

 

Nya planer är att sticka Kamilla Svanlunds mysteriesockor A kero. Detta mönster som kommer i olika
omgångar kan man köpa på Ravelry, första delen släpptes i går 25/5 sen kommer det en ny del i veckan fram tills den 22/6. Så spännande och se hur dom kommer utforma sig.

Imorgon kväll är det stickcafe på Grunnebogarn som gäller, då ska jag sticka på sockor hade jag tänkt mig.

På lördag blir också flera timmars stickning då jag ska träffa ett gäng gamla arbetskamrater med samma intresse då sitter vi i typ 8-12 tim och stickar äter gott och pratar.
Denna gången ska vi även planera en resa som ska bli av i höst. Det lutar åt Budapest och då ska stickningarna med. Är det någon som varit där och vet om det finns garnaffärer kommentera gärna i så fall.

Må så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar