fredag 18 april 2014

Den knubbiga jonglören

Antagligen den mjukaste sjalen jag har.
Garn och mönster köptes i höstas i Borås 
på en " garnmässa " i  Åhaga.

Det var Tant kofta som sålde det till mig.
Rött och lila blev färgkombinationen, blev verkligen nöjd med färgerna.
Tror garnet heter Angorett.




Fick pytte lite garn över så jag knåpa ihop ett par handledsmuddar 
också. Fick ändra lite för att garnet skulle räcka. Inte många gram
över!


Igår tillbringade jag med några gamla arbetskamrater, åt gott och stickade
hela kvällen.

Jag fortsatte på sockorna som jag gör i Dödergöks sockutmaning.


Sticka en häl som var ny för mig, häl med förkortade varv och dubbla maskor.
Var lite klurigt men det löste sig :-)

Nu hoppas jag på mycket sol och värme som dom har lovat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar